İTHİB’in Kumaş Tasarım Yarışmasını Kazananlara Ödülleri Takdim Edildi

  • Diğer Haberler
ithib-kumas-tasarim-01

İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği’nin (İTHİB) bu yıl 12.’sini düzenlediği Kumaş Tasarım Yarışması’nın ödülleri, düzenlenen gecede sahiplerini buldu. Aynı zamanda İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclis Başkan Yardımcısı da olan İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle’nin ev sahipliğinde Raffles İstanbul Otel’de yapılan geceye İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan da katıldı. Gecede İSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Adnan Dalgakıran ve İrfan Özhamaratlı, Yönetim Kurulu Üyeleri Nahit Kemalbay, Sultan Tepe ve İSO Meclis Üyeleri de yer aldı.

65’i yurt dışından olmak üzere toplam 250 başvuru yapılan yarışmada, birincilik ödülünü Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü öğrencisi Sebiha Alganer alırken, ikinciliği Yelda Şebnem Eker, üçüncülüğü ise Alessa Firrincieli aldı.

Törende ikincilik ödülünü Yelda Şebnem Eker’e takdim eden İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, “Her şey hayalle başlıyor. Biz sanayiciler olarak hayalleri projelere dönüştürüyoruz, sonra projelerimizi yatırıma, yatırımları da üretime dönüştürüyoruz ve sonuçta ürün ortaya çıkıyor. Üretime ve ürüne destek veren, yarışmaya gönül katkısı sunan herkese teşekkürler. Bu yarışmanın kaybedeni yok, herkes kazanıyor. Ne mutlu ki üretim aşkını yarınlara taşımak isteyen gençlerimiz var” şeklinde konuştu.

İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle de gecede yaptığı konuşmada “Gençlerin hayallerini ve enerjilerini sektöre çekmek için çıktığımız bu yolda yüzlerce genci sektöre kattık. Avrupa Birliği’nin ikinci büyük tedarikçisi, dünyanın en büyük yedinci tedarikçisi haline geldik. Hedeflerimize ulaşmak için katma değerli ve tasarımlı ihracata ihtiyaç duyuyoruz. Ucuz ürünle ilerleyemeyiz. Şu an 10 milyar dolarlık ihracatımızı 2023’te 20 milyar dolara çıkaracak arzumuz, heyecanımız, dinamizmimiz var” dedi.

Geceye katılan Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi ise “Tasarım thinking anlayışı yaygınlaşıyor. İhracatı artırabilmemiz için dört konu öne çıkıyor: Tasarım, inovasyon, marka ve AR-GE. AR-GE’nin GSYH’ye oranının yüzde 3’e çıkması çok önemli. 2023 yılında 10 dünya çapında marka yaratma hedefine doğru yürüyoruz. İhracatçımız kahramanca canını dişine takarak dünyanın her ülkesinde ihracat yapıyor” ifadelerini kullandı.