Dış Ticaret Mini MBA
Dış Ticaret Mini MBA
1 Nisan - 30 Nisan 2019

İstanbul Sanayi Odası tarafından düzenlenen Dış Ticaret Mini MBA programına katılarak üretim, finansman, pazarlama, dış ticaret, stratejik yönetim ve benzeri konularda bilgi ve tecrübelerinizi ileriye taşımak, bu alanlardaki ulusal ve küresel güncel gelişmeleri öğrenerek firmanızın rekabet gücünü artırmanız daha mümkün.

Odamız tarafından yürütülen Avrupa İşletmeler Ağı projesi kapsamında 1 Nisan – 30 Nisan 2019 tarihleri arasında haftada 3 gün akşam 18:30-21:30 saatleri arasında “Dış Ticaret Mini MBA Programı” düzenliyor.

Katılımın sınırlı olduğu bu sertifikalı eğitime katılın, firmanızın işletme ve iş idaresi konularındaki stratejilerini oluşturarak rekabet gücünüzü artırın.

Odakule, Beyoğlu, İstanbul

Eğitmenler

Gizem Öztok Altınsaç

Türkiye ve Dünya Ekonomisine Bakış ve Kurumsal Finans

Gizem Öztok Altınsaç

2001 yılında Marmara Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitede yüksek lisansını tamamladı. 2004 yılında Garanti Yatırım Menkul Kıymetler A.Ş.'de ekonomist olarak göreve başlayan Altınsaç, 2012-2016 yılları arasında aynı kurumda başekonomistlik görevini yerine getirdi. Bu zaman zarfında Türk Telekom gibi büyük halka arzlarda ve kurumsal satış süreçlerinde de yer alan Altınsaç, 2011 yılından bu yana Bloomberg HT'de yorumcu olarak her hafta yayın yapmaktadır. Altınsaç aynı zamanda, İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Özyeğin Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak, finans ve iktisat alanında dersler vermektedir.

Prof. Dr. Halit Keskin

Stratejik Yönetim ve Planlama

Prof. Dr. Halit Keskin

Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim üyesidir. Prof. Dr. Keskin’ in uzmanlık alanı Yönetim ve Organizasyondur. Örgüt Teorisi, Kompleks adaptif sistemler, adaptif yönetim sistemleri, örgütlerde dayanıklılık kapasitesi, örgütlerde duygu yönetimi ve duygusal hafıza, Örgütlerde duygusal yetenekler, Kollektif empati, Teknoloji ve Yenilik yönetimi, teknolojik öğrenme, Ürün geliştirme takımları, Bilgi yönetimi, öğrenen örgütler konularında önemli bilimsel araştırmaları bulunmaktadır. Prof. Dr. Keskin, örgütlerde adaptasyon yeteneği ve örgütlerin duygusal yetenekleri, teknolojik yenilik yetenekleri, teknolojik öğrenme konularında Tübitak projeleri kapsamında çalışmalar yapmıştır. Social Science Citation Index (SSCI) kapsamında yer alan en prestijli “teknoloji ve inovasyon” dergilerinde çok sayıda önemli yayınlar yapmıştır. Uluslararası literatüre Kurumsal duygusal yetenekler, kurumsal duygusal hafıza, teknolojik anlamlandırma yeteneği, örgütlerde dayanıklılık kapasitesi, kollektif empati, örgütsel bilgelik vb. bir çok çalışmasıyla direkt olarak katkı sunmuştur. 2016 yılında Uluslararası prestiji oldukça yüksek olan Journal of Product Innovation Management dergisi tarafından bu dergide 1984-2013 arasında yayımlanan 1008 makale içinden yaptığı çalışmalar dolaysıyla “yenilik yönetimi ve örgütsel öğrenme” alanının ana akım araştırmacısı seçilmiştir. Prof. Dr. Keskin’ in bilimsel çalışmalarına birçok uluslararası ödül verilmiştir. Bunlar arasında; en iyi makale ödülü, en iyi yazar ödülü, en fazla tavsiye edilen makale ödülü, mansiyon ödülü ve en fazla kaynak gösterilen makale ödülü bulunmaktadır. Prof. Dr. Keskin, 2012 yılından itibaren Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) üyesi, 2015 yılından itibaren de TÜBA GEBİP Sosyal Bilimler Komite Üyesi ve 2017 yılında da TÜBA Bilim ve Eğitim Politikaları Çalışma Grubu üyesi seçilmiştir. Prof. Dr. Keskin kariyer hayatında Dekanlık, Rektör Yardımcılığı ve Üniversiteler Arası Kurul Üyeliği gibi üst düzey görevlerde bulunmuştur. Prof. Dr. Keskin halen Yıldız Teknik Üniversitesi Stratejik Yönetimden sorumlu Rektör Başdanışmanlığı, Stratejik Planlama Komisyonu Başkanlığı, Sosyal İnovasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü görevlerini yürütmektedir. Prof. Dr. Keskin, Üniversite Kalite Komisyonu üyesi ve aynı zamanda Teknoloji Transfer Ofisi Proje Yürütücülüğü görevlerini de yürütmektedir.

Doç.Dr.Figen Yıldırım

Pazarlama

Doç. Dr. Figen Yıldırım
İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi

Doç Dr. Figen Yıldırım, Marmara Üniversitesi İktisat ( İngilizce) bölümünü bitirdi. Daha sonra Yeditepe Üniversitesinde işletme yüksek lisansı yapan Yıldırım, Marmara Üniversitesi üretim yönetimi ve pazarlama alanında doktorasını tamamladı. 2014 yılında “pazarlama “ ile ilgili çalışmasıyla doçentliğe atandı. İş hayatında, Sütaş, Unilever, Mydonose Showland, Elginkan Holding firmalarında görev yapan Yıldırım, 2004 yılından itibaren İstanbul Ticaret Üniversitesinde akademik çalışmalarına devam etmektedir. Doç. Dr. Figen Yıldırım’ın ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış çok sayıda makale ve bildirileri bulunmaktadır.

Pınar Dinçer

İhracatta Vizyon, Strateji ve Hedef Belirleme

Uluslararası Pazar Araştırma Yöntemleri

Pınar Dinçer

Pınar Dinçer, Birleşmiş Milletlere bağlı Uluslararası Ticaret Merkezi’nin dünyada sayılı olan “BMS Master Trainer” olarak sertifika almış ve 2003 yılından beri, hem eğitmen hem de danışman olarak Birleşmiş Milletlere bağlı Uluslararası Ticaret Merkezi’ne bağlı projelerde ve Türkiye ofisi olan UTİTED derneğinde çalışmaktadır. Avrupa Birliğine bağlı programlarda, Ticaret ve Sanayi Odalarının eğitim ve danışmanlık projelerinde eğitim programları tasarımı, eğitmenlik ve danışmanlık yapmıştır. Uluslararası Ticaret Merkezi ile de Bolivya, Ürdün, Kenya, Tanzanya, Özbekistan, Katar, Filistin, Mısır ve Türkiye’de kapasite geliştirme programlarında eğitmen, eğitici eğitmeni ve danışman olarak görev almıştır. Ayrıca, 2000 yılından beri Papirüs Kâğıt ve San. Ticaret A.Ş.’de ihracat, iş geliştirme ve E-Ticaret müdürü olarak çalışmaktadır. 1999 yılında Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi mezunu olan Pınar Dinçer, İngilizce ve Fransızca bilmektedir.

Mustafa Caner Sevimli

Gümrük Uygulamaları ve İthalat - İhracat Mevzuatı

Mustafa Caner Sevimli

1959 İstanbul doğumlu Mustafa Caner Sevimli, İstanbul Fatih Ticaret Lisesi mezunu olup, İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü FKB bölümünü bitirdi. Mustafa Caner Sevimli, dış ticaret konusunda faaliyet gösteren imalatçı ihracatçı firmaların ithalat-ihracat-gümrük departmanında yöneticilik yapmıştır. 2002 yılında gümrük müşaviri olmaya hak kazanmış, 2010 yılında Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri belgesine sahip olmuştur. İstanbul Tekstil Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Üyeliği, İstanbul Sanayi Odası Dış Ticaret İhtisas Kurulu Üyeliği, İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği Eğitim Komitesi Üyeliği görevlerinde bulunmuş olup, bir çok gazete, dergi ve köşe yazılarına uzman olduğu konularda makaleler yazmıştır. 2001 yılından itibaren günümüze kadar, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Okan Üniversitesi ve Kültür Üniversitesi’nin Uluslar arası Ticaret Bölümü Yüksek Lisans derslerinde öğretim görevlisi olarak eğitime destek vermiştir. İGEME – İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi tarafından Türkiye genelinde gerçekleştirilen Dış Ticaret Eğitim Programlarında Dış Ticaret Uzmanı olarak eğitim vermiştir. Bilirkişi olarak dış ticaret ve gümrük konusunda İstanbul Mahkemelerinde görev almıştır. İhracatta Devlet Yardımları 2010/8 Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Tebliği kapsamında 2010 yılında Muş ve Malazgirt’te Tarım Makinaları, Süt Ürünleri, Tekstil ve Konfeksiyon sektörlerinde ilgili destek kapsamına alınan firmaların yönetici ve çalışanlarına ihracat ve pazarlama konusunda eğitim hizmeti vermiştir. 2010/8 URGE tebliği kapsamında İstanbul Sanayi Odası’nın organize ettiği Konfeksiyon Sektörüne yönelik olarak eğitim hizmeti vermiştir. Öncelikle İstanbul Sanayi Odası olmak üzere, Türkiye genelinde Ticaret ve Sanayi Odalarında, İhracatçı Birliklerinde, diğer sivil toplum örgütlerinde eğitim hizmetleri vermektedir. Mustafa Caner Sevimli halen, sektöründe öncü olan; “Goodyear Lastikleri T.A.Ş., Evyap Sabun San. A.Ş., Kardem Tekstil San.ve Tic.A.Ş.” ve diğer dış ticaret firmalarına danışmanlık hizmeti sunmaktadır.

Prof. Dr. Nuray Ekşi

Uluslararası Ticari Sözleşmelerin Hazırlanması

Prof. Dr. Nuray Ekşi

Prof. Dr. Nuray Ekşi, lisans öğrenimini, 1987 yılında tamamladıktan sonra, 1989 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Bölümünde "Akitten Doğan Borç İlişkilerine Uygulanacak Hukuk Hakkında AT Konvansiyonu" adlı tezi ile yüksek lisansını tamamlamıştır. 1995 yılında Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde "Türk Mahkemelerinin Milletlerarası Yetkisi" adlı tezi ile doktora derecesini elde etmiştir. 1999 yılında Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde "Yabancı Gemilerin İhtiyati Haczi" adlı çalışması ile doçentliğe atanmıştır. Halen, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde olarak görevini sürdürmekte olan Prof. Ekşi aynı zamanda Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesinde, Devletler Özel Hukuku dersini vermektedir. Prof. Dr. Nuray Ekşi'nin ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış çok sayıda makale ve tebliğleri ve Milletlerarası Özel Hukuk, Uluslararası Ticaret Hukuku ve diğer alanlarda yayımlanmış çok sayıda kitabı bulunmaktadır.

Cengiz Özcan

Dış Ticarette Ödeme Teslim Şekilleri, Bankacılık İşlemleri ve Akreditif

Cengiz Özcan

1990 yılında Ankara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler fakültesinden mezun olan Cengiz Özcan yüksel lisansını Damping ve Sübvansiyona Karşı Alınan Tedbirler: AB ve Türkiye Uygulamaları alanında yapmıştır.2001-2005 yılları arasından Kocaeli Üniversitesi Hereke Ömer İsmet Uzunyol MYO bölüm başkan yardımcısı olarak görev alan Özcan, 2010 yılından itibaren Yalova Üniversitesi Yalova MYO Bölüm Başkan Yardımcısı olarak görev yapmakta ve Dış Ticaret İşlemleri ve Uygulamaları, Uluslar Arası Ticari Belgeler, Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları, Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları, Lojistik ve Nakliye, Satış Yönetimi, Hukuka Giriş, Pazarlama Stratejileri, Girişimcilik, Dış Ticaret İşlemleri konularında dersler vermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı, Abigem Doğu Marmara, İstanbul Maden ve Metal İhracatçıları Birliği, istanbul İhracatçılar Birliği, Elginkan Vakfı ve birçok üniversitede dıi ticaret mevzuatı uygulamaları ve stratejileri alanında eğitimler vermiş ve projelerde yer almıştır.

Prof. Dr. Mehmet Tanyaş

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

Prof. Dr. Mehmet Tanyaş

1954 doğumlu olan Prof. Dr. Mehmet Tanyaş, 1975 Eskişehir Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi Makine Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur. Yüksek lisans eğitimini 1978 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Sanayi Mühendisliği alanında, doktora eğitimini de 1982 yılında yine aynı üniversitede Endüstri Mühendisliği alanında tamamlayan Tanyaş, 2006 yılından itibaren Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik Bölüm Başkanlığı yapmakta ve dersler vermektedir. Lojistik ve Tedarik Zinciri konularında ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış çok sayıda makale ve bildirisi, yine aynı konularda yazılmış bir çok kitabı bulunmaktadır. Lojistik Derneği başkanlığını yürütmekte olan Tanyaş, bir çok dernek, sivil toplum kuruluşları ve şirketlerde yürütülen projelerde aktif olarak görev almış ve danışmanlık yapmıştır.

Program
1 Nis

Türkiye ve Dünya Ekonomisine Bakış ve Kurumsal Finans

1 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Gizem Öztok Altınsaç

  • Türkiye ve Dünya ekonomisindeki gelişmeler
  • Finansal Tabloların Okunması ve Yorumlanması
  • Gelir Tablosu Bilanço Nakit Akım Tablosu
  • Proje ve Yatırım Değerleme Teknikleri IRR, NPV ve Payback Period Hesaplanması Sonuçların Yorumlanması
2 Nis

Stratejik Yönetim ve Planlama

2 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Prof. Dr. Halit Keskin

  • Tepe Yönetim
  • Misyon ve Amaçlar
  • Dış Çevre Faktörleri
  • Kaynaklar
  • Stratejik Yönetim Araçları (SWOT Analizi, Portföy Analizleri, Q-Sort Analizi, Senaryo Analizi, Fayda-Maliyet Analizi, Risk Analizi vb)
  • Vaka Çalışması
4 Nis

Pazarlama

4 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Doç. Dr. Figen Yıldırım

  • İletişim Yönetimi Bölümü
  • Pazarlamanın 4 P’si
  • Pazarlama Yaklaşımları, Müşteri-pazarlama Karşılaşmaları, Karar Verme Süreçleri
  • Markalaşma
  • Vaka Çalışması
8 Nis

İhracatta Vizyon, Strateji ve Hedef Belirleme

8 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Pınar Dinçer

  • İhracat Yönetimi ve Firmanın İhracat Yetkinliğini Değerlendirme
9 Nis

İhracatta Vizyon, Strateji ve Hedef Belirleme

9 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Pınar Dinçer

  • İhracatta Vizyon, Strateji ve Hedef Belirleme
11 Nis

Gümrük Uygulamaları ve İthalat - İhracat Mevzuatı

11 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Mustafa Caner Sevimli

  • Gümrük Mevzuatı ve Rejimler
  • Dış Ticarette Gümrük İşlemleri ve Kaçakçılık Mevzuatı
  • Dahilde İşleme Rejimi Amacı
15 Nis

Uluslararası Ticari Sözleşmelerin Hazırlanması

15 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Prof. Dr. Nuray Ekşi

  • Uluslararası Ticari Sözleşmelerin Hazırlanması, ifası ve sona erdirilmesi
  • Uluslararası Ticari Sözleşmelerden Doğan Uyuşmazlıkların Ulusal Mahkemelerde Çözümü
  • Uluslararası Ticari Sözleşmelerden Doğan Uyuşmazlıkların Tahkim Yoluyla Çözülmesi
16 Nis

Dış Ticarette Ödeme Teslim Şekilleri, Bankacılık İşlemleri ve Akreditif

16 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Cengiz Özcan

  • Dış Ticaretin Tanıtımı ve Sözleşmeler
  • ICC Incoterms 2010
18 Nis

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi

18 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Prof. Dr. Mehmet Tanyaş

  • Ürün ve Lojistik İlişkisi
  • Müşteri Hizmet Düzeyi ile Lojistik Maliyet İlişkisi
  • Lojistik Yönetimi, Dış Kaynak Kullanımı
25 Nis

Dış Ticaret Destekleri

25 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

  • Ticaret Bakanlığı, KOSGEB ve Eximbank Destekleri
29 Nis

Uluslararası Pazar Araştırma Yöntemleri

29 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Pınar Dinçer

  • Hedef Pazar belirleme çalışmaları
30 Nis

Uluslararası Pazar Araştırma Yöntemleri

30 Nisan 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Pınar Dinçer

  • Müşteri Bulma Teknikleri ve Veri tabanları
  • Rekabet İstihbaratı ve Rakip Analizi
Bitiş
Etkinlik Bilgileri
  • -
    Tarih

    1 Nisan - 30 Nisan 2019 tarihleri arasında haftada 3 gün.

  • -
    Saat

    18:30 - 21:30 saatleri arasında

  • -
    Eğitim Yeri

    İSO Odakule Taksim Eğitim Salonu (Meşrutiyet Cad. No:63 Beyoğlu İstanbul)

  • -
    Ücret

    Eğitim bedeli kişi başına toplam 1.050 TL’dir

  • -
    Gerekli Bilgiler
    • Eğitimin verimli olması adına kontenjan 30 olarak belirlenmiştir.
    • Kontenjan dolduktan sonra kayıt alınmayacaktır.
    • Herhangi bir sebeple eğitimin gerçekleşmemesi durumunda yatırılan eğitim ücretleri katılımcılara geri ödenecektir.
    • Eğitimin sonunda katılan herkese katılım belgesi verilecektir.
  • -
    İritbat

    Toplantılara telefonla kayıt alınmamaktadır. İrtibat: 0212 252 29 00 / 171

Kayıt

Kayıtlar internet sitemizden online olarak alınmaktadır.

Programa katılım ücreti 1.050 TL’dir.

Kayıt için tıklayınız

Ödeme kredi kartı ile kayıt sırasında online olarak veya banka havalesi ile yapılabilmektedir. Ödeme bilgileri girilmeden kayıt tamamlanmamaktadır. Kayıt sonrası, bir kayıt onay e-postasının tarafınıza ulaşması gerekmektedir. Onay e-postası almadıysanız kaydınız tamamlanmamıştır.

Ayrıca KDV mükellefi olmadığımız için makbuz veya fatura kesemediğimizden, muhasebe işlemlerinizde kullanabilmeniz amacıyla oluşturulan ödeme yazısını içeren bir e-posta, kayıt sırasında vereceğiniz e-posta adresine otomatik olarak gönderilecektir.

Banka Havalesi ile ödeme yapacak katılımcıların dikkatine:

Banka havalesi ile ödeme yapan katılımcıların, öncelikle kontenjan durumunu kontrol etmeleri ve ödeme sonrası dekontlarını e-posta (skarakaya@iso.org.tr) ile tarafımıza iletmeleri, ardından kayıt link aracılığı ile kayıt olmaları gerekmektedir.

On-line kayıt yapmaksızın sadece ücretin yatırılmış olması, eğitime kaydın gerçekleştirildiği anlamına gelmemektedir. Kontenjan dolmuş olması halinde bu şekilde yatırılan ücretler iade edilir.

Hesap Sahibi: İstanbul Sanayi Odası
IBAN No: TR73 0006 4000 0011 0111 5402 56 (İŞ BANKASI)
Açıklama olarak “Dış Ticaret Mini MBA” yazılması gerekmektedir.

Ödeme bilgileri girilip kayıt tamamlanmadan kaydınız bize ulaşmamaktadır.