E-İhraca Mini MBA
E-İhracat Mini MBA
4 Mart - 28 Mart 2019
Haftada 3 Gün 18:30-21:30

Dünya ticaretindeki hızlı değişimler nedeniyle, ihracatçılarımızın potansiyel pazarlarda zamanında ve doğru pozisyon almaları büyük önem taşımaktadır. Müşteri beklentilerinin pazarı yeniden tanımladığı veya yeni pazarlar oluşturduğu günümüz koşullarında, hızla gelişen bilgi ve iletişim altyapısı ile elektronik ortama taşınan ticaret ve pazarlama faaliyetlerini benimseyen firmalar, yeni rekabet koşullarına daha hızlı uyum sağlamakta ve avantaj elde etmektedir.

Odamız tarafından yürütülen Avrupa İşletmeler Ağı projesi kapsamında 04 – 28 Mart 2019 tarihleri arasında haftada 3 gün akşam 18:30 - 21:30 saatleri arasında “E-İhracat Mini MBA Programı” düzenleniyor.

Katılımın sınırlı olduğu bu sertifikalı eğitime katılın, elektronik ticareti ihracatta daha etkili ve yaygın kullanarak rekabet gücünüz arttırın.

Odakule, Beyoğlu, İstanbul

Eğitmenler

Prof. Dr. Halit Keskin

Stratejik Yönetim ve Planlama

Prof. Dr. Halit Keskin

Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim üyesidir. Prof. Dr. Keskin’ in uzmanlık alanı Yönetim ve Organizasyondur. Örgüt Teorisi, Kompleks adaptif sistemler, adaptif yönetim sistemleri, örgütlerde dayanıklılık kapasitesi, örgütlerde duygu yönetimi ve duygusal hafıza, Örgütlerde duygusal yetenekler, Kollektif empati, Teknoloji ve Yenilik yönetimi, teknolojik öğrenme, Ürün geliştirme takımları, Bilgi yönetimi, öğrenen örgütler konularında önemli bilimsel araştırmaları bulunmaktadır. Prof. Dr. Keskin, örgütlerde adaptasyon yeteneği ve örgütlerin duygusal yetenekleri, teknolojik yenilik yetenekleri, teknolojik öğrenme konularında Tübitak projeleri kapsamında çalışmalar yapmıştır. Social Science Citation Index (SSCI) kapsamında yer alan en prestijli “teknoloji ve inovasyon” dergilerinde çok sayıda önemli yayınlar yapmıştır. Uluslararası literatüre Kurumsal duygusal yetenekler, kurumsal duygusal hafıza, teknolojik anlamlandırma yeteneği, örgütlerde dayanıklılık kapasitesi, kollektif empati, örgütsel bilgelik vb. bir çok çalışmasıyla direkt olarak katkı sunmuştur. 2016 yılında Uluslararası prestiji oldukça yüksek olan Journal of Product Innovation Management dergisi tarafından bu dergide 1984-2013 arasında yayımlanan 1008 makale içinden yaptığı çalışmalar dolaysıyla “yenilik yönetimi ve örgütsel öğrenme” alanının ana akım araştırmacısı seçilmiştir. Prof. Dr. Keskin’ in bilimsel çalışmalarına birçok uluslararası ödül verilmiştir. Bunlar arasında; en iyi makale ödülü, en iyi yazar ödülü, en fazla tavsiye edilen makale ödülü, mansiyon ödülü ve en fazla kaynak gösterilen makale ödülü bulunmaktadır. Prof. Dr. Keskin, 2012 yılından itibaren Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) üyesi, 2015 yılından itibaren de TÜBA GEBİP Sosyal Bilimler Komite Üyesi ve 2017 yılında da TÜBA Bilim ve Eğitim Politikaları Çalışma Grubu üyesi seçilmiştir. Prof. Dr. Keskin kariyer hayatında Dekanlık, Rektör Yardımcılığı ve Üniversiteler Arası Kurul Üyeliği gibi üst düzey görevlerde bulunmuştur. Prof. Dr. Keskin halen Yıldız Teknik Üniversitesi Stratejik Yönetimden sorumlu Rektör Başdanışmanlığı, Stratejik Planlama Komisyonu Başkanlığı, Sosyal İnovasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü görevlerini yürütmektedir. Prof. Dr. Keskin, Üniversite Kalite Komisyonu üyesi ve aynı zamanda Teknoloji Transfer Ofisi Proje Yürütücülüğü görevlerini de yürütmektedir.

Erkin Şahinöz

Türkiye ve Dünya Ekonomisine Bakış ve Kurumsal Finans

Erkin Şahinöz

Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisi bölümünden mezun olduktan sonra ABD’de MBA (işletme) yüksek lisansı yapan Erkin Şahinöz, 2000-2002 yılları arasında ABD’nin ulusal danışmanlık şirketi Business Development Center’da senior danışman olarak bankalardan reel sektöre çok farklı sektörlerdeki şirketlere danışmanlık yapmıştır. 2002-2006 yılları arasında Amerikan Merkez Bankası FED’de Ekonomik Araştırmalar Grubu Koordinatörü ve Ekonomist olarak çalışan Şahinöz, Chicago hem de Cleveland FED’de görev yapmıştır. 2006 Ocak 2007 Mayıs arasında Arıkanlı Holding Strateji Planlama Koordinatörü ve Başekonomist olarak çalışmıştır. Mayıs 2007-2009 yılları arasında Eczacıbaşı Menkul Değerler’de Başekonomist olarak çalışan Şahinöz, 2009- Erste Group Araştırma ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Danışmanlık yaptığı firmalar arasında First National Bank of Omaha, Oberon Entertainment Properties, American Title, Ashley Furniture ve Ryan Enterprises bulunmaktadır. Dünya gazetesi ve Para dergisinde haftalık köşe yazıları yayınlanmış olan Şahinöz 2007 yılından beri Takvim gazetesinde günlük köşe yazıları yazmaktadır.

Kaan Sürmeli

Uluslararası Ticarette Genel Eğilimler ve E-ihracata Giriş

E-İhracat Pazar Analizi

Kaan Sürmeli

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden mezun olan K.Kaan SÜRMELİ, bir süre bankacılık sektöründe özellikle fon yönetimi ve yatırım uzmanlığı alanlarında Bankacılık Uzmanı olarak görev aldıktan sonra Ekonomi Bakanlığına geçiş yapmıştır. Ekonomi Bakanlığı (Dış Ticaret Müsteşarlığı)'nda Uzman, Şube Müdürü ve Lojistik, Dış Yatırımlar, Hizmet Ticareti ve Uzak Doğu Ülkeleri Daire Başkanlıkları ile yurt dışında İslamabad Ticaret Müşaviri ve Almanya'da Berlin Ticaret Müşaviri görevlerini üstlenmiştir. K. Kaan SÜRMELİ, özellikle ihracatta devlet yardımları, e-ihracat ve pazara giriş alanlarındaki 28 yıllık deneyim ve uzmanlığını birleştirerek, Türk fimalarına, kurucusu olduğu Kenetchi International firması vasıtasıyla yurt dışı pazarlarlara girişte bugüne kadar izledikleri ve artık etkinliğini yitirmiş, klasik modeller dışında, e-ihracat ve perakende kümelenmeleri yoluyla, çok küçük bütçelerle, çok daha kısa sürede etkin olacakları yeni ve modern pazara giriş modelleri üzerine çalışmalar yapmaktadır.

Mehmet Gülez

B2B E-ihracat

Mehmet Gülez

2013 yılında EY Türkiye’ye katılan Mehmet Gülez, Danışmanlık Hizmetleri Bölümü’nde İş Geliştirme ve İnovasyon Lideri olarak görev yapmaktadır. 2016 yılından beri Danışmanlık Hizmetleri Sağlık ve Yaşam Bilimleri sektör liderliğini de yürütmekte olan Mehmet Gülez, EY Türkiye bünyesinde strateji, dijital, teknolojik dönüşüm ve iş modeli inovasyonu projelerinde konu uzmanı olarak görev almaktadır.

Ersan Ertürk

E-İhracatta Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)

E-İhracatta (Dijital) Pazarlama

Ersan Ertürk

E-ticaret ve dijital girişimcilik hususlarında 18 yılı aşkın deneyimi ile Ersan Ertürk, Türkiye'nin ilk internet girişimcilerinden biridir.

Ülke genelindeki oda ve girişimci birliklerinde düzenlediği özel eğitimlerinin yanı sıra, sektörün önemli kurumları İTKİB ve İMA bünyesinde de düzenli dijital girişimcilik, e-ticaret, e-ihracat, dijital pazarlama ve seo eğitimleri veren Ertürk'ün çalışmaları, 2006 yılında Altın Örümcek ödülüyle onurlandırılmıştır. Türkiye'de yerleşik ilk dijital hizmet ajanslarından MODS'un kurucusu olan Ertürk, onlarca dijital proje içerisinde mentor, yatırımcı, danışman gibi title''larla yer almış olup; hali hazırda da yine pek çok firmaya ilgili içeriklerde danışmanlık hizmeti vermektedir.

Ömer Arıkan

E-ihracat Kapsamında Firmaların Dijitalleşme İhtiyaçları

Ömer Arıkan

2000 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Tekstil Mühendisliği bölümünden mezun olarak lisans eğitimini tamamlamış olan Ömer Arıkan, web yazılımcılığı üzerine uzmanlaşarak e-ticaret sektörüne adım atmış, 2003 yılında Tekrom şirketini kurarak T-Soft e-ticaret yazılımını geliştirmeye başlamıştır. Halen Tekrom Teknoloji A.Ş. yönetim kurulu başkanlığı görevini devam ettirmekte olan Arıkan, e-ticaret ve e-ihracat ile ilgili bir çok konferansta konuşmacı olarak yer almıştır. EDER E-Ticaret Alt Yapı Sağlayıcıları Derneği’nde yönetim kurulu başkanlığı ve üyeliği görevlerini yürütmüş olan Arıkan, evli ve iki çocuk babasıdır.

Mehmet Bülent Kutacun

E-İhracatta Para Hareketlerinin Yönetimi

Mehmet Bülent Kutacun

1999 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümünden mezun olan Mehmet Bülent Kutacun, aynı yıl Türkiye İş Bankası’nda iş hayatına atılmıştır. Kartlı ödeme sistemlerinde chargeback, fraud, otorizasyon ve takas süreçleri, kârlılık analizleri ve raporlama, üye işyeri ürün geliştirme gibi farklı alanlarda görev alan Mehmet Bülent Kutacun halihazırda aynı kurumda Elektronik Ticaret ve Otorizasyon Birimi müdürü olarak çalışma hayatına devam etmektedir. Ödeme sistemleri alanında çok sayıda projede yer almış ve alanında uzman olan Kutacun, Türkiye Bankalar Birliği ile Bankalararası Kart Merkezi (BKM) bünyesinde oluşturulan birçok çalışma grubu ve komitede yer almış olup, halen BKM Operasyon ve Teknoloji Komitesi üyeliği görevini sürdürmektedir.

Program
4 Mar

E-İhracat Firma Deneyimleri ve Başarı Öyküleri

4 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Mehmet Metin Okur, CEO, Sefamerve

Eğitmen: Merve İpek, CSO, E - PTTAVM

5 Mar

Stratejik Yönetim ve Planlama

5 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Prof. Dr. Halit Keskin, Yıldız Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

  • Tepe Yönetim
  • Misyon ve Amaçlar
  • Dış Çevre Faktörleri
  • Kaynaklar
  • Stratejik Yönetim Araçları (SWOT Analizi, Portföy Analizleri, Q-Sort Analizi, Senaryo Analizi, Fayda-Maliyet Analizi, Risk Analizi vb)
  • Vaka Çalışması
7 Mar

Türkiye ve Dünya Ekonomisine Bakış ve Kurumsal Finans

7 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Erkin Şahinöz

  • Türkiye ekonomisindeki gelişmeler
  • Dünya ekonomisindeki gelişmeler
  • Bölgesel gelişmeler ve öngörüler
11 Mar

Uluslararası Ticarette Genel Eğilimler ve E-ihracata Giriş

11 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Kaan Sürmeli

  • E-ihracat terminolojisi
  • Global e-ticaret pazarı ve genel eğilimler,
  • Bölgesel e-ticaret analizleri,
  • Global e-ticaret pazarına giriş yöntem ve stratejileri,
  • Sınır ötesi (crossborder) e-ticaret
  • Diğer e-ihracat yöntemleri
12 Mar

E-İhracat Pazar Analizi?

12 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Kaan Sürmeli

  • Ülke ve satış yöntemi bazında pazar analizi,
  • Ülkedeki satış kanallarının tespiti,
  • Doğru ürün seçimi ve doğru fiyatlama
  • Toplam ve ortalama satış maliyeti hesaplama
  • Gümrük ve KDV İstisna limitleri ve şartları
  • AB Pazarı, Avrupa Etnik Pazarı, BDT, Körfez, İran, Ukrayna, ABD vb. pazarlar
14 Mar

B2B E-ihracat

14 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Mehmet Gülez

  • Global ve bölgesel B2B e-ticaret platformlarının seçimi ve üye olma,
  • Global ve bölgesel B2B e-ticaret platformlarına üye olunması sonrası süreçler ve şirket bünyesinde yapılması gerekenler,
  • Müşteriye Teslimli B2B E-ticaret sistemi oluşturma
18 Mar

E-İhracatta Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)

18 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Ersan Ertürk

  • E-ihracatta çok dilli, çok kültürlü CRM Yönetimi
  • Uluslararası Call-Center Yönetimi
  • Uluslararası Sosyal Medya Yönetimi
  • Müşteri Deneyimi Yönetimi
  • Müşteri Sadakati Yönetimi
19 Mar

E-İhracatta Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

19 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Ersan Ertürk

  • Hedef kitle analizi, hedef kitle segmentasyonu,
  • Pazarlama hedefleme yöntemleri,
  • Dönüşüm optimizasyonu,
  • Satış Odaklı WEB Sitesi oluşturma,
  • Site içi kampanya, promosyon
  • Sosyal Medya Reklamları
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • İçerik Pazarlaması
  • Web reklamları
  • E-posta Pazarlaması
  • Mobil Pazarlama
  • SEO (Search Engine Optimization)
  • SEM (Search Engine Marketing) Google reklamları
  • Google Analytics, Google Tag Management
  • Big Data Yönetimi ve Web Analytics
  • Müşteri Geri Dönüş Optimizasyonu
  • Influencer Pazarlaması
  • Yeniden Pazarlama
  • Offline marketing modelleri
  • Telemarketing
21 Mar

E-ihracat Kapsamında Firmaların Dijitalleşme İhtiyaçları

21 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Ömer Arıkan

  • E-ihracat kapsamında dijitalleşme süreci,
  • E-ihracat için teknoloji seçimi ve yazılım ihtiyaçları,
  • E-ihracat kapsamında ürün tanımlama, kategorize etme ve kategori/içerik yönetimi,
  • E-ihracatta fotoğraf yönetimi
  • E-ihracatta bilgi yönetimi
  • E-ihracata ilişkin global pazaryerleri entegrasyonu ihtiyaçları,
  • E-ihracat kapsamında dışarıya, içeriye xml aktarımı, xml entegrasyonu
  • E-ihracat kapsamında API Entegrasyonu
  • Yurtdışı kargo/lojistik entegrasyonları
  • Muhasebe-mali işler ERP entegrasyonları,
  • CRM Entegrasyonu,
  • SMS Mailing Entegrasyonu,
  • Dropshipping, Fulfilment Entegrasyonları
  • Diğer entegrasyon ihtiyaçları
25 Mar

E-İhracatta İptal/İade Yönetimi

25 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Hüseyin İsteal

  • Sipariş iptalleri,
  • Hatalı, Ayıplı, Kusurlu ürün iadeleri,
  • Müşteri tercihine bağlı ürün iadeleri,
  • Kapıda Ödeme Sisteminden kaynaklı geri dönüşler,
  • Lokal garanti süreleri içerisinde mal iadeleri,
  • İade kabul yönetimi, iade reddinin hukuki yönetimi
  • İadelerin lojistik yönetimi
  • İadelerin ve bağlı geri ödemelerin muhasebeleştirilmesi
  • İade edilen ürünlerin yurt içi edilmesi, imhası veya yurt dışında satışı
26 Mar

E-İhracatta Mal Hareketinin Yönetimi – Lojistik

26 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Hüseyin İsteal

  • ETGB, Kargo Ticareti, Klasik İhracat ve diğer modellerle sevkiyat,
  • Fullfilment Hizmetleri: Ürün Kabul, Depolama, Pick-Pack, Paketleme, Etiketleme, Sevk
  • Sevk Öncesi Kontrol Süreçleri,
  • İade Lojistiği, Ters Lojistik
  • Sevke Bağlı Sertifikasyonlar
  • Gümrük İşlemleri
  • Menşe ve Dolaşım Belgeleri
  • Sevkiyat Yönetimi Entegrasyonu
  • Sevkiyat İzleme (tracking) Entegrasyonu
  • Last Mile Delivery Hizmeti
  • Kapıda Ödeme Tahsilatı Hizmetleri
  • Lojistik maliyet hesaplaması
  • Lojistik maliyetlerinin düşürülmesi yöntemleri
  • Lojistik Hizmeti Satın Alımı Kontrat Yönetimi
  • DDU gönderimlerin Lojistik Yönetimi
  • B2B2C sevklerde Lojistik Yönetimi
  • E-ihracatta Dropshipping Yöntemi
28 Mar

E-İhracatta Para Hareketlerinin Yönetimi

28 Mart 2019, 18:30 - 21:30

Eğitmen: Mehmet Bülent Kutacun

  • Kredi kartları vasıtasıyla tahsilat ve güvenlik riskleri
  • Yurt dışındaki yerel ödeme sistemlerine entegrasyon vasıtasıyla tahsilat
  • Kapıda Ödeme Sistemleri vasıtasıyla tahsilat
  • Pazaryerleri ödeme sistemleri vasıtasıyla tahsilat (currenxie vb.)
  • Para transferinin muhasebeleştirilmesi
Bitiş
Etkinlik Bilgileri
  • -
    Tarih

    4 Mart - 28 Mart 2019 tarihleri arasında haftada üç gün.

  • -
    Saat

    18:30 - 21:30 saatleri arasında

  • -
    Eğitim Yeri

    İSO Odakule Eğitim Salonu (Meşrutiyet Cad. No:63 Beyoğlu İstanbul)

  • -
    Ücret

    Eğitim bedeli kişi başı toplam 1.050 TL’dir

  • -
    Gerekli Bilgiler
    • Eğitimin verimli olması adına kontenjan 40 olarak belirlenmiştir.
    • Kontenjan dolduktan sonra kayıt alınmayacaktır.
    • Herhangi bir sebeple eğitimin gerçekleşmemesi durumunda yatırılan eğitim ücretleri katılımcılara geri ödenecektir.
    • Eğitimin sonunda katılan herkese katılım sertifikası verilecektir.
  • -
    İritbat

    Programa telefonla kayıt alınmamaktadır. İrtibat: 0212 252 29 00 / 176

Kayıt

Web sitemizden on-line kayıt alınmaktadır. Programa katılım ücreti 1.050 TL’dir.

Ödeme kredi kartı ile kayıt sırasında on-line olarak veya banka havalesi ile yapılabilmektedir. Ödeme bilgileri girilmeden kayıt tamamlanmamaktadır.

Kayıt sonrası, bir kayıt onay e-postası ve ayrıca KDV mükellefi olmadığımız için makbuz veya fatura kesemediğimizden, muhasebe işlemlerinizde kullanabilmeniz amacıyla oluşturulan ödeme yazısını içeren bir e-posta, kayıt sırasında vereceğiniz e-posta adresine otomatik olarak gönderilecektir.

Banka Havalesi ile ödeme yapacak katılımcıların dikkatine:

Hesap Sahibi: İstanbul Sanayi Odası
IBAN No: TR73 0006 4000 0011 0111 5402 56 (İŞ BANKASI)
Açıklama olarak "E-İhracat Mini MBA" yazılması gerekmektedir.

Banka Havalesi ile ödeme yapacak katılımcıların dikkatine:

Banka havalesi ile ödeme yapan katılımcıların, öncelikle kontenjan durumunu kontrol etmeleri ve ödeme sonrası dekontlarını e-posta (ogor@iso.org.tr) ile tarafımıza iletmeleri, ardından aşağıdaki link aracılığı ile kayıt olmaları gerekmektedir. On-line kayıt yapmaksızın sadece ücretin yatırılmış olması, eğitime kaydın gerçekleştirildiği anlamına gelmemektedir. Ödeme bilgileri girilip kayıt tamamlanmadan kaydınız bize ulaşmamaktadır.