hedef pazar araştırmaOdamız bünyesinde faaliyet gösteren “Avrupa İşletmeler Ağı (AİA)" İSTANBUL uzmanlarımız firmalarımızın doğru hedef pazarları tespitlerine yardımcı olmak amacıyla ürünün dış ticarette kullanılan GTIP kodu bazında hedef pazar analizini yapmaktadır.

Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Center – ITC) tarafından 160 ülkede ve 5.300 ürünün gümrüklerdeki hareketlerinden oluşan Trade Map veri tabanı skullanılarak; ürünün dünyadaki pazar hacmi, pazar hacminin ne kadar hızlı büyüdüğü, ürünün en büyük alıcısı olan ülkeler, bu ülkelerdeki rakipler, rakiplerin yaklaşık birim fiyatı, Türk firmalarının fırsat kaçırdığı pazarlar gibi analizler yapılmakta ve o ürün için ITC raporu olarak hazırlanmaktadır.

Ücretsiz bir veritabanı olan TradeMap’e üye olarak bu analizleri kendiniz de yapabileceğiniz gibi destek almak için AB ve Uluslararası İlişkiler Şubesi uzmanlarına ulaşabilirsiniz. Ayrıca www.aia-istanbul.org web sitesine girerek Bilgi Bankası altında Yayınlarımız bölümünde ITC Ülke-Sektör Analiz Raporları kısmında daha önce hazırlanan raporları inceleyebilir veya yine Yayınlarımız bölümünde yer alan ITC Trade Map ile Hedef Pazar Seçimi (Trade Map ile Hedef Pazar Seçimi) yayınımızı okuyarak kendi analizinizi yapabilirsiniz.