< PreviousMİSYON, VİZYON, DEĞERLER MİSYONUMUZ İç ve dış paydaşları ile ulusal ve uluslararası kıyaslamalar, araştırmalar ışığında, bilgi, politika ve sistemler oluşturarak; sanayi şirketlerine yüksek değer katan yenilikçi hizmetler sunarak, sanayimizin sürdürülebilir gelişmesini desteklemek; sanayici imajını yücelterek, karar vericilere mevzuat oluşumu ve uygulamalarında katkıda bulunarak sanayi altyapısı ve iklimini pozitif yönlendirmektir. VİZYONUMUZ Sanayi iklimini yönlendiren etkili bir paydaş olarak, sanayi şirketlerimizin sürdürülebilir rekabet gücü ve yetkinliklerini artırarak Türk sanayini dünya ölçeğinde geliştiren bir kuruluş olmaktır. DEĞERLERİMİZ İstanbul Sanayi Odası; tüm çalışmalarında evrensel etik değerleri, sosyal sorumluluğu ve çevre duyarlılığını gözeten şeffaf, katılımcı, tutarlı, güvenilir, kararlı, gerçekçi ve yenilikçi bir kuruluştur. 10 Faaliyet Raporu 2020ODAMIZIN ORGANLARI Türkiye’deki tüm odalar gibi, İSO’da da çalışmalar 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu doğrultusunda seçimle iş başına gelen organlar ve Genel Sekreterlik tarafından yürütülmektedir. Meclis Başkanlık Divanı Oda Meclisi Oda Yönetim Kurulu Disiplin Kurulu Meslek Komiteleri 11 Faaliyet Raporu 2020KURUMSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE GELİŞİM ÇALIŞMALARIMIZ ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Çalışmalarımız, Odamız uygulamalarına 1999 yılından bu yana zemin teşkil eden ve bağımsız belgelendirme kuruluşu tarafından belgelendirilmiş olan ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemimiz, bağımsız belgelendirme kuruluşu tarafından tetkik edilmiş ve gelecek 3 yıllık dönem için yeniden belgelendirilmiştir. Kalite Yönetim Sistemimizin, Odamızın yeni yapısı ve uygulamaları çerçevesinde güncellenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına devam edilmektedir. Oda Akreditasyon Sistemi TOBB tarafından uygulanmakta olan Oda Akreditasyon Sistemi kapsamında 2002 yılından beri “Akredite Oda” olarak hizmet kalitesi “A-Mükemmel” seviyesinde belgelenmiş olan Odamızda, özdeğerlendirme çalışmalarına ve akreditasyon sistemi kriterlerinin sürekli gelişim yaklaşımı içinde uygulanmasına devam edilmektedir. Odamız uygulamalarının, akreditasyon sistemi gereklerini en iyi düzeyde karşılayacak şekilde yürütülmesi ve geliştirilmesi için çalışmalarımız kesintisiz olarak sürecektir. Bu amaçla yürütülen çalışmalar ve Odamız stratejik planı ile belirlenmiş olan hedeflerimiz, titizlikle takip edilmekte ve değerlendirilmektedir. Stratejik Plan İstanbul Sanayi Odası’nın 2019-2022 dönemi stratejik planı hazırlanmış ve stratejik hedefler belirlenmiştir. Hedeflerin sistematik olarak takibi ve güncellenmesi çalışmaları yürütülmektedir. 12 Faaliyet Raporu 2020KALİTE POLİTİKAMIZ İstanbul Sanayi Odası, kamu vicdanını gözeterek; üyelerinden gelen talepler, kanun ve ilgili mevzuat ile kendisine verilmiş olan görev ve sorumluluklar çerçevesinde müşteri beklentilerini eksiksiz, doğru ve zamanında; tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine bağlı kalarak karşılamayı amaçlar. Türk özel sektörünün ulusal ve uluslararası alanda en önemli temsilcilerinden biri olan İstanbul Sanayi Odası, değişen dünya koşullarında kurumsal varlığını ve özel sektörü temsil iddiasını devam ettirebilmek ve üyelerinin rekabet gücünü arttırabilmek için organizasyon ve faaliyetlerini, ortaya çıkabilecek ihtiyaçlara cevap verebilecek dinamik ve proaktif bir yapıya kavuşturmayı ve bu çerçevede; • Sürekli gelişme düşüncesiyle misyonunu ve politikalarını düzenli olarak gözden geçirmeyi, • Yeni hedefler belirlemeyi, bunlara yönelik planlar yapmayı ve gerekli kaynakları ayırarak bu planları hayata geçirmeyi, • Müşterilerinden gelen talepleri de göz önüne alarak çağın gereklerine uygun yeni fonksiyon, görev ve ürünler geliştirmeyi, • Bilgiye çabuk ulaşan, işleyen ve dağıtan bir kurum olma yolunda teknolojik altyapısını geliştirmeyi, • Ürettiği hizmetin kalitesinin belirlenmesinde en önemli unsur olarak gördüğü insan kaynaklarının gelişmesini, istihdamını ve memnuniyetini sağlamayı, • Takım çalışmasına önem verilen, bireysel ve grup başarılarının teşvik edildiği bir çalışma ortamı sağlamayı, • Üstlendiği misyon ve ürettiği hizmetin kalitesi ile kamuya ve diğer kurum ve kuruluşlara örnek teşkil etmeyi ve tüm bunların sürekliliğini, çalışanları ve müşterileri ile beraber gerçekleştirebilen bir “İSO Hizmet Kurumu” anlayışı ile sağlamayı taahhüt eder. 13 Faaliyet Raporu 2020HİZMET ANLAYIŞIMIZ Türk sanayisinin en büyük ve köklü temsil kurumlarından biri olan İstanbul Sanayi Odası gücünü üyelerinden almaktadır. Bu çerçevede; • Üyelerimizle iletişimimizi her geçen gün daha güçlü bir hale getirmek, • Nitelikli, etkin, verimli ve adeta sanayicimizin nöbetçi eczanesi gibi çalışarak, üyelerimize değer üretmek, • Meslek Komitelerimizin, sektörleriyle ilgili dernek ve meslek kuruluşlarıyla iletişim ve iş birliği içinde sorunların tespiti ve çözümü için ortak kararlar almalarını ve bu kararların yönetimin bilgisi dahilinde yine Meslek Komitelerimizce ilgili kurumlara ulaştırılmasını sağlamak, • İstanbul Sanayi Odası’nın ürettiği bilgi ve görüşlerin paylaşımında medyayı daha etkin kullanmak, • Çatı örgütümüz TOBB, üniversitelerimiz, araştırma kuruluşlarımız, ilgili tüm kurum, kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği ve iletişimimizi daha da geliştirerek; sonuç alıcı, ölçülebilir çalışmalar yapmak, • Proje, hizmet ve etkinliklerimizi daha iyi tanıtmak, üyelerimizle iletişimimizi güçlendirmek ve görüşlerimizi kamuoyuna net olarak aktarabilmek için internet ve sosyal medyayı daha etkin kullanmak, • İstanbul Sanayi Odası’nın uzun bir süredir yayımladığı aylık yayın organı “Sanayi” dergisinin marka değerini daha da yükseltip, başvuru kaynağı niteliğinde referans bir yayın haline getirerek üyelerimiz ve kamuoyu ile temel iletişim araçlarımızdan biri haline getirmek hizmet anlayışımızın temelini oluşturmaktır. 14 Faaliyet Raporu 2020İletişim Politikamız İstanbul Sanayi Odası’nın tanınırlığını yaygınlaştırmak, bilinirliğini derinleştirmek ve gündemi takip eden değil, gündem oluşturan bir kurum haline getirmek üzere, geleneksel medya araçlarının yanı sıra internet, sosyal medya ve elektronik yayıncılığı etkili bir şekilde kullanarak kurumun yazılı ve görsel basında yer alma düzeyini niceliksel olarak yükseltmek, haberleri çeşitlendirmek ve kurumda üretilen bilgiyi başta üyeler olmak üzere kamuoyu ve ilgili tüm paydaşlarla etkin bir şekilde paylaşmaktır. Bilgi Teknolojileri Politikamız • Odamızın teknolojik ihtiyaçlarını, sürekli gelişen teknolojileri kullanarak karşılamayı, • Bu amaçla tüm değişim ve yenilikleri kesintisiz takip etmeyi, aynı zamanda uygulamayı, • Bilgi güvenliği yönetim sürecini sürekli geliştirerek Odamızın bilgi güvenliğini sağlamayı, • Güçlü kurumsal altyapısıyla üyelerimiz ve çalışanlarımız için dünya standartlarında hızlı, etkili, kaliteli hizmet üretmeyi amaçlar. İnsan Kaynakları Politikamız Üyemiz sanayicilerin sürdürülebilir rekabet gücü ve yetkinliklerini artırarak Türk sanayini dünya ölçeğinde geliştirme vizyonumuz ile ürettiğimiz hizmetin kalitesinin belirlenmesinde en önemli unsur olarak gördüğümüz insan kaynağımızın gelişmesini, istihdamını ve memnuniyetini sağlama ilkemiz çerçevesinde İnsan Kaynakları Politikamız, çalışanlarımızın; • Öneri ve beklentilerini dikkate alan, • Yenilikçi iş fikirleri yaratmalarını teşvik eden, • Bağlılığını güçlendirici yaklaşımları önemseyen, • İş yaşamının olduğu kadar özel yaşamın gelişimini de dikkate alan, • İş memnuniyeti ve yüksek motivasyonla görevlerini yapmaları için gereken altyapıyı oluşturan kurumsal bir bakış açısı ile yönetimini amaçlar. Mali Politikamız Oda mali kaynaklarının doğru ve verimli kullanılması ve değerlendirilmesi ile mali uygulamaların ve raporlamaların, ilgili mevzuat ve genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri doğrultusunda gerçeğe uygun, tarafsız ve karşılaşılabilecek riskleri de göz önüne alacak şekilde şeffaf olarak yürütülmesini ve kayıt altına alınmasını sağlamaktır. POLİTİKALARIMIZ 15 Faaliyet Raporu 2020Kurulduğu günden bu yana üyelerinin ülke ekonomisine katkılarından aldığı güçle faaliyetlerini sürdüren İstanbul Sanayi Odası, 2020 yılında 20 bini aşkın üyesiyle Türkiye’nin en büyük sanayi odası, Türk sanayisinin de en güçlü temsilcilerinden biridir. • İSO üyeleri tarafından faktör maliyetiyle yaratılan katma değerin Türkiye sanayi sektörü katma değeri içindeki payı yüzde 37,1’dir. • İSO üyeleri Türkiye sanayi sektörü üretiminin yüzde 34’ünü gerçekleştirmektedir. • İSO üyesi kuruluşlarda istihdam edilenlerin Türkiye sanayi sektörü istihdamı içindeki payı yüzde 31,2’dir. • İstihdam büyüklüklerine göre İSO üyelerinin yüzde 79’u küçük ölçekli (çalışan sayısı 50’den az), yüzde 18’i orta ölçekli (çalışan sayısı 50 ile 249 arası) işletmelerden oluşurken, yüzde 3’ü ise büyük ölçekli (çalışan sayısı 250 ve üzeri) işletme niteliğindedir. (bkz. Şekil 1) İSO ÜYELERİNİN TÜRKİYE EKONOMİSİ İÇİNDEKİ YERİ Şekil 1: İstihdam büyüklüklerine göre İSO üyeleri 1 - 49 Arası Çalışan 50-249 Arası Çalışan 250 ve Üzeri Çalışan 3% 18% 79% 16 Faaliyet Raporu 2020Giyim Eşyaları Sanayii Makine, Aksam ve Metal Eşya Sanayii Kimyasal Ürünler, Plastik ve Kauçuk Ürünleri Sanayii Tekstil Ürünleri Sanayii Orman, Kağıt Ürünleri, Mobilya ve Basım Sanayii Elektrikli Teçhizat ve Elektronik Ürünler Sanayii Gıda Ürünleri Sanayii Maden, Taş ve Toprak Ürünleri Sanayii Ana Metaller Sanayii Kara, Deniz Taşıtları ve Yan Sanayii 17% 7% 4% 23% 12% 10% 10% 4% 4% 9% • İSO üyelerinin en yoğunluklu olduğu sektör yüzde 22,8 ile giyim eşyaları sanayi olurken, bu sektörü yüzde 16,7’lik payla makine, aksam ve metal eşya sanayi, yüzde 12,4’lük payla kimyasal ürünler, plastik ve kauçuk ürünleri sanayi, yüzde 10,3’lük payla tekstil ürünleri sanayi takip etmektedir. (bkz. Şekil 2) Şekil 2: İSO Üyelerinin Sektörel Dağılımı (%) • 2019 yılında Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu kapsamında 169 İSO üyesi kuruluş bulunmaktadır. İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu kapsamındaki İSO üyesi kuruluş sayısı ise 151’dir. Böylece 2019 yılında 1000 Büyük Sanayi Kuruluşu içindeki İSO üyelerinin sayısı 320 olmaktadır. • 1000 Büyük Sanayi Kuruluşu içindeki 320 İSO üyesi kuruluşun üretici fiyatlarıyla yarattığı brüt katma değerin Türkiye GSYH içindeki payı 2019 yılında yüzde 2,7 olarak gerçekleşmiştir. • Bu kuruluşların 2019 yılında yapmış olduğu ihracat, Türkiye toplam ihracatının yüzde 20,4’ünü oluşturmaktadır. 17 Faaliyet Raporu 20202020 BÖLÜM 2 VİZYONER ÖNERİLER, ODA MECLİSİ, TEMASLAR, ETKİNLİKLERNext >