Geleneksel TİGSAD İftarı, Tekstil Sektörü Temsilcilerini Buluşturdu

  • Diğer Haberler
tigsad-iftar-01

Tüm İç Giyim Sanayiciler Derneği’nin (TİGSAD), geleneksel olarak her Ramazan ayında düzenlediği iftar davetinde sektörün önde gelen tekstil ve hazır giyim sanayicileri bir araya geldi. TİGSAD Yönetim Kurulu Başkanı Osman Alyüz'ün ev sahipliğinde gerçekleşen iftara İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan da katıldı.

Renaissaince Polat İstanbul Hotel’de gerçekleşen iftarda kuruluşunun üzerinden 16 yıl geçen TİGSAD’ın tarihini kapsayan bir kısa film gösterisi yapıldı. İftarda bir önceki dönem TİGSAD Başkanı olan İSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İrfan Özhamaratlı ve İSO Yönetim Kurulu Üyesi Vehbi Canpolat’ın yanı sıra çok sayıda İSO Meclis ve Meslek Komitesi Üyesi de yer aldı.


İSO Başkanı Erdal Bahçıvan

İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, gece de yaptığı konuşmada TİGSAD’ın faaliyetlerinin sanayiciler ve Türkiye için çok kıymetli olduğunu belirterek TİGSAD’ı “Türkiye’nin İçi Güzel Sanayicileri Derneği” olarak nitelediğini söyledi. Bahçıvan, TİGSAD üyesi firmaların hem yarattığı istihdam hem her geçen gün artan iş hacminin ve bıkmak usanmak bilmeden yaptıkları yatırımların geçmiş ve gelecek adına her şeyi söylediğini ifade etti. Konuşmasında ekonominin güncel bazı konularına ve geçen hafta açıkladıkları İSO 500 verilerine göndermeler yaparak değinen Bahçıvan, geçen yıl Türkiye ekonomisinin çok başarılı bir yıl geçirdiğini belirtti. Bu başarılı dönemden sonra ekonomide yüksek tansiyondan oynak tansiyona döndüklerini aktaran Bahçıvan, son üç aydır özellikle finansal piyasalarda hareketli bir dönemin içine girdiklerine dikkat çekti, seçimlerden sonra finansal istikrarda taşların yeniden yerine oturduğu bir döneme girmeyi umduklarını dile getirdi.

Geçen hafta Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu’nu açıkladıklarını ve buna göre bin bir emekle kazandıkları karı finans gideri olarak kaybettiklerini hatırlatan Bahçıvan, büyük şirketler için durum böyleyken küçük şirketler için ise durumun daha da olumsuz olduğunu tahmin etmenin çok da zor olmayacağını vurguladı. Bahçıvan, bundan dolayı finansal istikrarın sanayiciler için çok önemli olduğunu hatırlattı.

Konuşmasında sektörün geleceği adına tasarımın önemine de dikkat çeken Bahçıvan, İstanbul’un TİGSAD’ın da gayretleriyle güçlü bir tasarım merkezine kavuşmakta olduğunu açıkladı. Katma değerin olmadığı bir üretimin sürdürülebilir olmadığına dikkat çeken Bahçıvan, tasarım merkezinin yaratacağı ivme ile gelecekte sektörün hem rekabet hem yaratıcılık anlamında ciddi bir sıçrama yapacağını ifade etti.


TİGSAD Başkanı Osman Alyüz

TİGSAD Yönetim Kurulu Başkanı Osman Alyüz, son günlerde döviz kurlarını pür dikkat takip ettiklerini ve dövizin yükselmesinin ekonomiye zarar vererek enflasyonu olumsuz etkilediğini söyledi. Üretmenin enflasyonu normale indirmenin tek yolu olduğunu belirten Alyüz, ithalatı azaltmak istiyorsak bunu başarmak gerektiğine değindi. TİGSAD olarak bu zorlu dönemde kendilerine düşen sorumluluğu yerine getirmek amacında olduklarını ifade eden Alyüz, bunun için birçok ülkeye ziyaretler gerçekleştirerek geçen yıl 46 organizasyonda alım gruplarını üreticilerle buluşturduklarını anlattı. İhracat ve URGE projelerini de devam ettirdiklerini dile getiren Alyüz, geçen yıl bu çerçevede 60 buluşma organize ettiklerini açıkladı.

Alyüz, misyonlarının sektörün Türkiye’de ve dış pazarlarda gelişmesine destek olmak, sorunlarını ilgili organlara iletmek, işgücünün geliştirilmesine yönelik eğitimler vermek ve sosyal sorumluluk anlayışıyla diğer STK’lar ile birlikte sorunlara çözüm bulmak olduğunu söyledi. Geçmiş çalışmalara bakıldığında bu misyona hizmet etmiş olduklarını kaydeden Alyüz, bu yöndeki çalışmalara devam edeceklerini belirtti.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Eski Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise İHKİB Başkanlığı dönemde en çok proje yaptığı sektörlerden birinin iç giyim sektörü olduğunu söyledi. Yaptığı seyahatlerde bu sektörün geleceğinin çok parlak olduğunu gözlemlediğini aktaran Tanrıverdi, sektör sanayicilerinin dış pazarlara odaklanmasını ve birkaç şirketin tasarım noktasında bir araya gelerek satış ağırlıklı bir yönde hareket etmelerini tavsiye etti.