Sayısal Takograf KartıKarayolu araçlarının hareketinin ve sürücülerinin belli çalışma sürelerinin detaylarını otomatik veya yarı otomatik olarak göstermek ve kaydetmek için karayoluyla taşımacılık yapan araçlara monte edilen kayıt cihazı kapsamındaki takograf kartlarına ilişkin başvuruların alınması, değerlendirilmesi, kartların sertifikalandırılması, kartların kişiselleştirilmesi ve sahiplerine dağıtılması süreçlerindeki iş ve işlemler TOBB tarafından gerçekleştirilmektedir.

Ön başvurunun yapılmasından sonraki işlemler ise Odamız tarafından tamamlanmaktadır.

Sayısal Takograf Kartı Başvuru Prosedürleri ve Gerekli Belgeler

  • STAUM - Sayısal Takograf Araştırma ve Uygulama Merkezi'nin https://staum.tobb.org.tr/PinacaWeb/ sayfasına tıklayarak ön başvurunun yapılması gerekmektedir.
  • Ön başvuru sırasında verilen numara ile ödemenin yapılarak, başvuru sırasında dekontun Odamıza ibraz edilmesi gerekmektedir. (Sürücü kartları için 100 TL ödeme Türkiye Vakıflar Bankası’na yapılacaktır. İnternet bankacılığından ya da EFT yapılarak ödeme işlemi kabul edilmemektedir)
  • Talep edilen diğer belgeler:
    1. Sürücü belgenizin aslı ve fotokopisi
    2. Nüfus cüzdanınızın aslı ve fotokopisi
    3. Biyometrik fotoğraf (3,5-4,5 cm ebatında, cepheden, arka fon açık renk-tercihen beyaz-) şeklindedir.

Başvuru sahipleri yukarıdaki evrakları Odamıza ibraz etmeden önce ön başvuru işlemleri ile ödemeyi gerçekleştirmiş olmalıdırlar. Kartların teslimatları başvurunun yapıldığı Odalardan gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle kayıt sırasında Odamızı seçen sürücülerin işlemleri için AB ve Dış Ekonomik İlişkiler Şubemize başvurmaları gerekmektedir.