İSO Üyesi Sanayiciler Yerli Üretime Katkı İçin Dünyanın En Büyük Havalimanında

  • Diğer Haberler
sanayiciler-3.havalimaninda-02

Türkiye’nin gerçekleştirdiği dev projelerde yerli sanayi firmalarının katkısını artırmak için çalışmalarını yürüten İstanbul Sanayi Odası (İSO), üyesi olan sanayicilerle 3. Havalimanı şantiyesine bir ziyaret düzenledi. İstanbul 3. Havalimanı inşaatı yüklenicisi İGA firması yöneticileriyle Odakule binasında 7 Ocak 2016 tarihinde yapılan toplantının devamı niteliğindeki bu buluşmaya 59 sanayici katıldı.

Arnavutköy’de bulunan ve halen dünyanın en büyük havalimanı olarak kabul edilen İstanbul’un 3. Havalimanı inşaatına giden İSO Üyesi sanayicilere, CEO Danışmanı İrfan Gündüz tarafından üretim ekosistemiyle ilgili detaylı bir sunum yapıldı. Diğer yandan gruba eşlik eden basın mensupları da İGA CEO’su Yusuf Akçayoğlu tarafından bilgilendirildi.

Gündüz, inşaatın proje fazları ve gelinen nokta hakkında açıklamalarda bulundu. Ardından sanayiciler ile birlikte inşaat alanına geçilerek bilgilendirme burada devam etti. Halen dünyanın en büyük havalimanı inşaatı olan İstanbul’un 3. Havalimanı’nı yakından görme fırsatı bulan sanayicilerden gelen sorular İrfan Gündüz ve Satınalma ve Lojistik Direktörü Mustafa Ceylan tarafından yanıtlandı.


İGA Havalimanları Ortaklığı
CEO’su Yusuf Akçayoğlu

Ziyaret çerçevesinde sanayicilere ve basın mensuplarına bilgilendirme yapan İGA Havalimanları Ortaklığı CEO’su Yusuf Akçayoğlu da şu konulara değindi: “Havalimanını 2018 yılına yetiştireceğiz. Halen 15 bin kişiye istihdam yaratmış olan havalimanı faaliyete geçerek tam kapasiteye geldiğinde bu rakam 30 bini bulacak. Otoparkımız 25 bin araç kapasiteli olacak. Kontrol kulemizin yüksekliği 95 metre ve sadece bu kulenin oturduğu alan 5 bin metrekareyi bulacak. İnşaatın tüm boyutlarında en son trendler kullanılmaktadır. Her havayolu şirketi için ayrı bir girişi olan çok ferah bir havalimanı olacak. Dolayısıyla yolcuları lokasyonlara yönlendirip, uçağı kaçırma riskinden uzaklaştıracağız. 76 milyon m2 alan üzerinde 6 pist olacak ve yılda 200 milyon yolcuya 350 destinasyon ile hizmet vereceğiz.”

İç mimaride tamamen yerli markaları kullanacaklarını vurgulayan CEO Yusuf Akçayoğlu, Türkiye'nin her yerinden taş örnekleri aldıklarını ve bu tip malzemelerin az bulunan malzemeler olmasından dolayı tüm şartları zorlayacaklarının ve tamamını yerli markalardan karşılayacaklarının altını çizdi.

Bütün ahşap ürünlerin, bankoların, çelik imalatın tümünün ve camın da yerli üreticilerden temin edileceğini açıklayan Akçayoğlu, “İSO toplantısından sonra çok yol aldık, küçültülmüş gruplarla sürekli toplantılar yaptık. Onlarda projenin neresinde yer alabileceklerini gördüler. Yabancı firmaları Türk firmalarla işbirliğine zorladık. Bu anlamda özellikle tasarımda Türk şirketlerine çok şey kattık. Türk şirketlerine hem hava hem de mimari tasarımda çok önemli katkıda bulunduk. Burada önemli olan birçok kişinin yerli üretimle olmaz dediği bir işin bugün bu noktaya gelmiş olmasıdır. Bu büyük bir gurur tablosudur. Hem tasarım hem de inşaat anlamında mümkün görülmeyen bir proje olarak görülüyordu.”

Yerli ürün kullanmanın projede zor olduğunu söyleyen Akçayoğlu, özellikle granit konusunun bizi zorlayacağını bile bile yerli sanayi ile çalışmaya karar verdiklerini dile getirdi.  Genellikle bu tür büyük projelerle Çin ve Hindistan’ın devreye girdiğini anlatan Akçayoğlu, “Milli proje olarak gördüğümüz için milli sanayimize, milli işgücümüze nasıl katkı sağlarız hep bunu düşünerek hareket ettik. Projenin yüzde 24'ünü tamamlamış durumdayız” dedi.

Sanayiciler, sunum ve brifinglerden sonra basın mensupları ile birlikte bitmiş bir yolcu salonunun birebir örnek modelini incelediler. Dev şantiyeyi hakim bir noktadan izlediler ve bugünün anısına İGA yöneticileri ile toplu bir hatıra fotoğrafı çektirdiler.