450 Ayakkabıcının 1.400 Markası 50 Bin Profesyonel Ziyaretçiyle Buluşuyor

  • Etkinlikler
aymod-fuari-01

52’inci AYMOD - İstanbul Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, 5 Kasım 2014 tarihinde başladı. CNR EXPO Yeşilköy'de gerçekleşen Türkiye'nin en büyük Avrupa'nın ise üçüncü büyük ayakkabı moda fuarı olan AYMOD'da, yıllık 500 milyon çift ayakkabı üretim kapasitesine sahip Türk ayakkabı endüstrisinin aktörlerini bir araya getiriyor.

Sektör, dünya genelinde 100 milyar doları aşan büyüklüğe ulaşan global ayakkabı pazarından aldığı payı artırmayı hedefliyor.

60 bin metre kare alanda 450 firmanın katılımıyla düzenlenen 52. AYMOD’u, yurt içi ve yurtdışından yaklaşık 50 bin kişi ziyaret etmesi bekleniyor. Erkek ayakkabısı, kadın ayakkabısı, çocuk ayakkabısı, spor ayakkabı, terlik, iş emniyet ayakkabısı, askeri ayakkabı, çanta, cüzdan, kemer ve seyahat çantalarından oluşan geniş bir ürün grubunun bulunduğu fuarda, 1400 marka ziyaretçileri ile buluşuyor.

Fuarın açılışı İstanbul Valisi Vasip Şahin, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, İstanbul Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı İsmail Gülle, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı (İDMİB) Mustafa Şenocak, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı (TASEV) İslam Şeker ve CNR Holding CEO’su Cem Şenel’in katılımıyla yapıldı.

İSO Başkanı Erdal Bahçıvan ile birlikte fuarın açılış kurdelesini kesen İstanbul Valisi Vasip Şahin, fuarcılık anlayışının içinde bir meydan okuma olduğunu, Türk sanayicilerin bir çok sektörde olduğu gibi ayakkabıcılık sektöründe de düzenledikleri bu üstün fuarla bu konuda ne kadar özgüvenli olduklarını gösterdiğini söyledi.

Fuarın yaklaşık 30 yıldır düzenleniyor olmasının önemli bir başarı hikayesi olduğunu vurgulayan İstanbul Valisi Şahin, sektörün şahit olduğu bu sinerji ile hedeflediği 2 milyar dolarlık ihracata en kısa zamanda ulaşacağına inandığını ifade etti.

Fuarın açılışına katılarak bir de konuşma yapan İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, ilk gençlik yıllarında yurtdışına çıkmanın en heyecan verici taraflarından birinin bir fuar gezmek ve dünya ekonomisinde neler olduğuna tanık olmak olduğunu anımsadığını söyledikten sonra “Bugün ise biz bu büyük ve yetkin fuarları düzenliyoruz. Başkaları bizim ülkemize koşa koşa gelerek bu fuarlara tanık olmak, bu fuarların yarattığı iş potansiyelini değerlendirmek için çabalıyor” dedi.

Fuarın yaklaşık 25 yılda 52 kez düzenleniyor olmasını, yılda iki fuar yapabilme kapasitesini bir kurumsallaşmanın göstergesi olarak değerlendiren İSO Başkanı, bu kurumsallaşmanın fuarı aynı zamanda geleneksel hale getirdiğini ifade etti. Diğer sektörlerin de bu anlamda her yıl biraz daha olgunlaşan ve kurumsal yapısını güçlendiren bu fuardan ders almaları gerektiğinin altını çizdi.

Bahçıvan konuşmasında şu konuların altını çizdi:

“Bugün burada tanık olduğumuz büyük ekosistem de bize gösteriyor ki, büyümek için ilk şart üretmek. Türkiye sanayisiz büyüyemez. Büyümenin kalitesi ve motoru üretime ve sanayiye dayanmalı.

Ne mutlu ki bu konuya artık Cumhurbaşkanımız da Başbakanımız da ve Ekonomiden sorumlu Başbakan Yardımcımız da dikkat çekiyor. Sanayi, kaliteli üretim, katma değer yaratmak ve inovasyon bu masaların üzerinde en önemli yerini almışsa, biz bundan büyük güç alacağız demektir.

Bu fuar da gösteriyor ki ayakkabı sanayi İstanbul için çok önemli bir sektör. İstanbul’da sanayinin geleceği konuşulurken, İstanbul’dan çıkarılamayacak sanayi sektörlerinin olduğu göz ardı edilmemeli. İşte ayakkabı sektörümüz de bu sektörlerin başında geliyor. Bu sektörde var olan iş gücünü İstanbul dışına çıkarmak zor. Eğer İstanbul’un gelecek vizyonunda turizm, hizmet ve finans olacaksa, mutlaka sanayi de olmalı.

Tabi çevreyle uyumlu, bütünsel kalkınmaya, yani inovasyona, katma değere ve istihdama katkı sunan bir sanayiden söz ediyoruz. Ayakkabı sektörü bu noktada çok önemli bir misyonu yerine getirmektedir. Bakın bu fuar bize, bir konuya doğru odaklanıldığında başarının kolaylıkla geldiğini gösteriyor.”

AYMOD Fuarı için ilk olarak 1984 yılında 248 metrekarelik bir alanda yola çıktıklarını hatırlatan TASD Başkanı Hüseyin Çetin, bugün fuarı 60 bin metrekarelik bir alana taşıdıklarını kaydetti. Çetin, fuara Ekonomi Bakanlığı, İDMİB ve CNR işbirliğinde çok sayıda ülkeden 246 kişilik bir alım heyeti geldiğini bildirdi. Sektörün ana pazarlarının Rusya, Irak, İngiltere, İtalya ve Ukrayna olduğuna değinen Hüseyin Çetin, Türkiye’nin 22 milyar çift olan dünya ayakkabı üretiminde 7. sıraya yükseldiğini söyledi.

Fuara sektörün öncü kuruluşları olan Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı (TASEV), Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD), Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu (TUAF), İstanbul Ayakkabı Esnafı Sanatkarlar Odası (İAESO), İstanbul Ticaret Odası (İTO), İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve KOSGEB destek verdi.

Fuarda görülebilecek markalar arasında Twigy, Pierre Cardin, Cabani, Ziylan, Ves, Genesis, As Erdoğan, Pegia, Deriva, Floor, Gensa, Nova, Esse, Nevzat Onay, Oggi, Bueno, Dockers, Lapinta, Lumber Jack, Scooter, Atiker, Versace, Ridge, Tergan, Polo ve Hush Puppies de yer alıyor. Organizasyonu 60 ülkeden 40 bin sektör temsilcisinin ziyaret etmesi hedefleniyor.

Fuarın katlımcı ülkelerini başta Türkiye olmak üzere Makedonya, Fransa, Rusya, İspanya, Almanya, Hindistan, Bangladeş, Portekiz ve İtalya oluşturuyor. İtalya 23 firma ile katılım gösterirken S'Oliver, Jana, Tamaris, Marco Tozzi, Moschino, Naturino, Voileblanche, Imac, Khrio, Gianfranco Butteri, Nila&Nila, Viguera, Valentino, Giorgio Fabiani ve Cerutti SRL AYMOD'un yurt dışı katılımcı firma ve markaları arasında yer alıyor.

AYMOD'da ünlü tasarımcıların yer aldığı Tasarım Bölümü de oluşturuluyor. Bu bölümde Sertaç Delibaş, Sezgi Beşli, Ahmat Baytar, Sefa Şahin, Pınar Arkun, Gökhan Talay, Ufuk Kuran, Mine Atalar ve Zeynep Atınç'ın aralarında bulunduğu tasarımcılar değişik modellerdeki ürün ve çalışmalarını paylaşacaklar.