İSO, Temmuz Meclisi Toplantısında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ı Ağırladı

  • Haberler
47grup-meclis-haberi

İstanbul Sanayi Odası (İSO), Temmuz ayı olağan Meclis toplantısı, 24 Temmuz 2019 tarihinde “Ekonominin en temel unsurlarından olan haberleşme, ulaştırma altyapı ve projelerinin küresel rekabet ve sanayimiz açısından önemi” ana gündemi ile Odakule Fazıl Zobu Meclis Salonu’nda yapıldı. İSO Meclis Başkanı Zeynep Bodur Okyay’ın yönettiği Meclis toplantısına Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan konuk olarak katıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede'nin de katıldığı toplantıda Meclis üyelerine yaptığı konuşmada dünyanın ulaşım sistematiği içinde Türkiye’nin kilit bir noktada bulunduğunu anlatan Turhan, üç kıtanın kesiştiği noktada, önemli ticaret koridorları üzerinde bulunduklarından adeta doğal lojistik merkezi konumunda olduklarına değindi. Turhan, sadece doğu ile batı arasında değil, kuzey ile güney arasında da küresel ölçekte lojistik üs konumunda olduklarını dile getirdi. Tüm bunların ne anlam ifade ettiğini sanayicilerin çok daha iyi bildiğini belirten Turhan, çünkü bir sanayici için üretim birinci adımsa, onu pazara en güvenli ve en ucuz yolla ulaştırmanın ikinci adım olduğuna değindi. Turhan, sanayisi gelişmiş ülkelerin tamamının en temel ortak özelliğinin modern ulaşım ve haberleşme altyapısına sahip olmaları olduğunu kaydetti.

İSO Meclis Üyesi Fikret Kaya
İSO Meclis Üyesi Fikret Kaya

Söz konusu toplantıda İSO Meclis Üyesi Fikret Kaya sektör sorunlarını “ Yük taşımacılığında ciddi sorunumuz var. Demir yolları belli merkezlerde yapılıyor. Oysa bugün Çaykur, Rize’den İstanbul’a dünya kadar mal aktarıyor. Şehir içinde olsun şehir dışında olsun bizim karayollarının trafik kazalarının olma sebeplerinin en büyük nedeni kamyonlardır. Çünkü üç gün boyunca uyumayan şoför kamyonları var, tanıyoruz. Ürünler yine kamyonla taşınsın. Bu konuda bir geçiş dönemi yapmak lazım. Bir örnek veriyim: Almanya ile Çin-Şangay arasında 15 günlük demir yolu süresi var. Yani gidip gelen bir hatları var. Hatta öyle bir şey var ki oradaki demir yoluna binen yük üretim hattında artık yarı mamul gibi düşünülerek üretim de yapılıyor. Bizlerse malum, limanlarımız çok ciddi yoğun. Var olan malımız limana gelse bile üç dört günde beş günde boşalamıyor.” şeklinde aktardı.